Sunday, November 21, 2010

Skuad Malaysia di Sukan Asian Guangzhou,China




VS

Guangzhou , China - Lin Dan china dan Datuk Lee Chong Wei malaysia world raking no 1 akhirnya sukan asia meletakkannya di gold medal final men single. 

Setelah kekalahan, Datuk Lee Chong Wei di tangan Lin Dan di Olimpik beijing 2008 kini berterusan di sukan asian game di guangzhou china. Set yang pertama Lin Dan menang 21-13. Set yang kedua Datuk Lee Chong Wei menang 21-15. Datuk Lee Chong Wei dalam keadaan tertekan apabila di rubber set Lin Dan mendahului mata 6-1. Datuk Lee Chong Wei akhirnye kalah di tangan Lin Dan sekali lagi dengan mata 10-21. Perasan kecewe terhambar di muka Datuk Lee Chong Wei dan penyokong Malaysia yang kini hanya memungut 5 emas.




Squash Datuk Nicole Ann David ratu squash negara dan Muhammad Azlan Iskandar meletakkan Malaysia di sukan asian game pemenang bagi perempuan perseorangan dan lelaki perseorangan. Ong Beng Hee juga memberikan sumbangan gangsa dalam lelaki perseorangan apabila bertemu dengan lelaki pakistan  Aamir Atlas Khan. Datuk Nicole Ann David menang di set pertama apabila bertemu Annie Au dari Hong Kong 11-8. Set kedua Annie Au menang dengan mata 8-11 dan Dtauk Nicole Ann David bangkit dan menang 3 set dengan mata 11-8, 11-6 dan 11-7.  Muhammad Azlan Iskandar di sukan komonwelth hampar dengan kekalahannye. Kini Azlan bangkit dengan memenangi di sukan asian game final men single bertemu Aamir Atlas Khan dari pakistan dengan mata 11-6, 11-7 dan 11-6. 






1 comment:

ini tempat mengomen bukan mengomel.:P