Tuesday, September 6, 2011

EID DAY PART I


assalamualaikum and very good evening,



walaupun sudah lame tidak buka blog ini tetapi lubang hidung korang semua tetap menjadi pujaan hati ku. CUT!! hihihi.
actually aku nak cerita sikit raya aku dekat korang macam mane. Maklum laa aku tengok facebook nak kata sebahagian semua stok gamba raya aje termasuk aku. muehehehehe.
Macam gini bile kita dah meningkat umur duit raya dah tak berkepuk lagi macam dolu dolu. kalau dulu, lepas dapat duit raya terus bukak sampul then masuk dalam beg dompet kansss sampai tak menyabar nyabar nak tengok saudara mara or jiran kita bagi berapa. Bile dah dapat lagi tak menyabar nak terus kira then tunjuk dekat abang and kakak sekalian. haa macam aku lah tu.
kalau akhir akhir puase mesti semua pack baju pergi balik kampung ooooo balik kampung hati girang ohooooii.
korang semua balik kampung mane? belah ayah ko? belah omak? gaye den macam den balik negeri sembilan kanss tapi sobonar eh balik johor. muehehehe tiap tiap tahun memang den kono balik johor sebab kesian atuk den. lagipun den suko balik sano. tenang ajo. perjalanan dari bangi ke johor ingat mengambil mase dalam 7 jam ajo. rupe rupe nya 13 jam. bayang kan laa. punye penat abah den bawak kereta sampai terlentok lentok abah den bawak. tak nak cakap banyak lagi. kite scroll jelaa bawah






disini laa perjalanan kami bermule

our journey in evening cloud



our last destination in morning time



We arrived at 4 a.m. what a shock. 13 hour guys ! the first thing i saw when we enter the gate is




the moo cat ! meowww



yang mengheran kan kucing jb tak makan sangat tapi jinak. kalau kucing dekat sini 1 ikan mentah yang besar pun tak cukup. hihihi


panjang kan dia.




malam besok nya tengok mak buat ketupat? korang semua reti tak? mak aku berapa kali ajar aku pun tak boleh boleh jugak. hasil dari mak aku tapi baru sikit :D







menjelang hari raye berakhir nya puasa


pagi raya


dari kanan abang first, kakak, aku, mak tersayang and abang third



mesti korang tertanya tanya mane abah aku kan? actually abah balik kl malam raya sebab tengok anak bulan dekat menara kl. then lepas solat raya baru abah otw pergi johor balik. so tak sempat nak ambil sama



muke macam nak minta duit raya lebih aje *padahal dah besar



atok dengan mak




time for preparing kuih raya




i closed my eid day part i with the big smile. hahahaha. more uploading wait for eid day part ii. byeeee

No comments:

Post a Comment

ini tempat mengomen bukan mengomel.:P